reklama

Za všetky slová (na Veľký piatok)

Dnes človek odstúpil od svojho Majstra. V mojich ušiach zas znelo Requiem for my friend, ktoré bolo svedkom mnohých mojich hľadaní, strát, dotykov, spoznaní, ... chvíľ ticha. Aj obloha je dnes ako vtedy na Golgote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu
(zdroj: mrk)

Toto Requiem som si obľúbil. Aj preto, že vo chvíľach, keď je kríž prázdny a hrob obsadený a zatvorený, nesie toto Requiem moja slová, ktoré neviem vyjadriť. Tak je to aj dnes.

Slová.
Tak mocné, jasné, veľké, dôležité. Dnes nimi neviem vyjadriť úctu, lásku, oddanosť, blízkosť, prítomnosť. Dnes nemôžem.
Dnešok je svedkom ľudského odstúpenia od Priateľa, Majstra, Syna Božieho. Dnešok odhaľuje krehkosť ľudských prísľubov kedysi vyrieknutých s plnou vážnosťou.

Božie Slovo však práve v ten istý deň definitívne vyznalo lásku. Ponížene, neodvolateľne.

Dnes sa ľudské slová s božím Slovom minuli, nestretli sa. Božie Slovo zostalo opustené, nedostalo odpoveď. Prázdny kríž, zapečatený hrob sú však začiatkom môjho vyznania, ktoré nebude plné slov, ale tichej prítomnosti, zotrvania a hľadenia na tieto symboly: kríž, hrob. Ony ma očisťujú, odzbrojujú, ponechávajú ticho.
Takto, bez slov, môžem prekročiť neschopnosť svojich slov, inokedy mocných. Dnes je moja veľkosť a moc v nemohúcnosti. Zostalo mi ticho a prítomnosť. Ticho pod krížom. Ticho v hrobe. Za všetky slová.

Ondrej Bodnár

Ondrej Bodnár

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aj ja si myslím, že „žiadny človek nie je ostrov“ (T. Merton). Aj ja mám priateľov. Načúvam im, pozorujem zmeny v našich životoch, hľadám odpovede na otázky, ktoré nás trápia. Mnohé odpovede a postrehy sme našli spoločne. Zoznam autorových rubrík:  Bosna i Hercegovna (BiH)Eseje, prózaKeď som sa zamyslel...OsobnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu