reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ondrej Bodnár

Ondrej Bodnár

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aj ja si myslím, že „žiadny človek nie je ostrov“ (T. Merton). Aj ja mám priateľov. Načúvam im, pozorujem zmeny v našich životoch, hľadám odpovede na otázky, ktoré nás trápia. Mnohé odpovede a postrehy sme našli spoločne. Zoznam autorových rubrík:  Bosna i Hercegovna (BiH)Eseje, prózaKeď som sa zamyslel...OsobnéNezaradené

reklama

Eseje, próza

Gail

Ondrej Bodnár

Gail

Najkrajšie to bolo v noci. V dome naproti sa vo všetkých oknách svietilo. Za hrubými múrmi počúvala už stýkrát tú istú hudbu. Noc všetkých nielen ukryla ale aj stíšila. Aj ja som sa šiel na dvor zhlboka nadýchnuť sviežeho vzduchu. Dýchala aj moja duša, prúdilo k nej teplé svetlo a precítené tóny. Život prúdil z domu von.

  • 6. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 609x
  • 5
Ceasar, Sade, Neznámy a ja

Ondrej Bodnár

Ceasar, Sade, Neznámy a ja

Pred rokmi som popri Ceasarovi chodil s túžbou dať si pizzu. Počas tých rokov bolo aj pár zbytočných skúšok a zápočtov, po ktorých by som si pizzu zaslúžil aj ja, myslel som si. Sadnúť si na terasu, zakloniť hlavu, nechať slnku preniknúť až k tým frázam, ktoré som už chcel zabudnúť, počúvať nenútený live - klavír, myslieť na osobnejšie veci, než neosobné abstrakcie, a načúvať slovám skutočného života. Ceasar bol mojou skrytou túžbou. Veď raz, polieval som vädnúcu nádej, budeš môcť. A vychutnáš si to.

  • 12. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 101x
  • 8
Našiel som vás a budem hľadať naďalej

Ondrej Bodnár

Našiel som vás a budem hľadať naďalej

Viem, prečo vás vyhľadávam priatelia. Viem to dávno. Mám svoj obraz, ktorý mi pomáhate znovu zažiť. Nevymyslel som si ho sám. Len som sa doň zaľúbil. Ako mnoho iného aj toto som našiel v príbehu, ktorý by som chcel, aby bol mojím. A tak vás opäť vyhľadávam a dúfam, že príbeh ožije tak ako minule.

  • 15. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 928x
  • 6
Zvuky

Ondrej Bodnár

Zvuky

V 85-tom som sa už vedel na ulici orientovať podľa zvukov. Vlastne, poznal som podľa zvuku všetky autá: osobné i nákladné. Škodovky, wartburgy, moskviče, žiguláky, trabanty, volgy, 603, avie, v3s-ky, tatrovky. Fakt!

  • 22. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 056x
  • 2
V akom ste zozname Vy? (alebo „kedy začína a kde končí kapitulácia“)

Ondrej Bodnár

V akom ste zozname Vy? (alebo „kedy začína a kde končí kapitulácia“)

„Sedeli sme na pravidelnej schôdzi, kde okrem bežných organizačných pokynov do ďalších týždňov, tu a tam zazneli aj nepotrebné ideové „výkriky“ jednotlivcov, ktorí tak chceli pripomenúť svoju prítomnosť. Šéfstvu sa to páčilo. Viacerí sme cítili, že zas sa niekto zbytočne ukazuje ale nepovedali sme nič. Vedeli sme, že zas bude dlhšia „prednáška“ o správnom nasmerovaní, ktorá však len v inom poradí zopakuje už známe a povinné slovné spojenia. Potom sme sa rozišli každý po svojom a niektorí aj naďalej robili po svojom.“

  • 7. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 820x
  • 8
reklama
Chudák Murphy

Ondrej Bodnár

Chudák Murphy

Spadol Vám už chlieb natretou stranou na zem? No, tak to je vraj jednoduchý zákon fyziky. Ale nikto ešte nepovedal, prečo spadol práve Vám, a prečo práve keď ste hladný, či dokonca na práve prestretý čistý obrus. S tým obrusom budem pokračovať, aby ste videli, že sú aj príjemnejšie prekvapenia. Príjemne sa pritom bavia tí druhí.

  • 20. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 810x
  • 3
Izby a ich obyvatelia

Ondrej Bodnár

Izby a ich obyvatelia

Páčia sa mi izby, ktoré sú vyzdobené príbehmi ich obyvateľov. Spomínam si na jednu takú. V Ljubljane. Nábytok nič moc, ale steny, tie sa priam prekrikovali v rozprávaní o tom, ktorá čo nesie.

  • 14. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 468x
  • 9
Imidž v posteli

Ondrej Bodnár

Imidž v posteli

Upratoval som si vo svojej knihovničke, lebo som knihami, ktoré už nečítam zaplnil miesta najlepšie chránené pred prachoch a na tie novšie knihy, ktoré sa bojím, aby sa mi nestratili, mi už nezostáva miesta. Asi by som mal tie knihy niekomu darovať a uvoľniť miesto živším. Bolo mi trochu do smiechu, keď som si spomínal na zápal s ktorým som niektoré knihy čítal. Úsmev mi poznačil tvár aj pri spomienke ako som niektoré knihy kupoval; dlho sme konverzovali s predavačkou Petrou. Boli takí, čo kvôli Petre kupovali knihy pravidelne. Dnes im možno tiež zaberajú dôležité miesto v knižnici, ale nemajú to srdce uložiť ich do krabice a krabicu do postele. Knihomoli.

  • 13. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 444x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu